الجمعة 20 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

خړاب النفس بقلم هاجر

انت في الصفحة 1 من 4 صفحات

موقع أيام نيوز

سكريبت بقلميهاجر نورالدين
_جوزك بيخونك.
قومت من مكاني پغضب وبصيت ل صاحبتي وقولت
جوزي إي اللي بيخونني إنتي هبلة يا سمر مستحيل أشرف يخونني.
قامت صاحبتي ومسكتني من إيدي قعدتني على التربيزة تاني وقالت بهدوء
_زي ما بقولك كدا يا شروق محمد بيخونك.
إتكلمت بإنفعال وقولت
إنتي إي اللي مخليكي متأكدة كدا وبعدين ليه بتقوليلي كدا أصلا!
إتكلمت بنفس الهدوء وقالت
_تقدري تقوليلي إنتوا متجوزين بقالكم قد إي?
رديت عليها بتوتر وإنفعال وقولت
بقالنا 3 سنين يا سمر.
شربت من العصير اللي قدامها وقالت

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
_أديكي قولتيها بنفسك أهو بقالكم 3 سنين متجوزين ومأجلين الخلفة كمان بناء على طلبه هو وفي ال 3 سنين محصلش بينكم مشاكل وعلى طول معيشك في حب تفتكري كل دا ليه بقى?
بصيتلها بتردد وقولت
عشان بنحب بعض يا سمر وهو مأجل الخلفة عشان لما يبقى جاهز يبقى أب فعلا ومعاه فلوس متخليناش نحتاج لحد لما نزيد فرد.
ردت بنفس الهدوء اللي هي قاعدة فيه من الأول وقالت
_غلط ياحبيبتي عشان كدا هتفضلي طول عمرك سازجة حبيبتي أنا عندي خبرة عنك في الرجالة لحد دلوقتي متجوزة 3 وإتطلقت منهم عشان كلهم خاينين وحبيت أفوقك برضوا لإنك صاحبتي وغالية عليا.
أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
كنت بصالها وهي بتتكلم ومش برد عليها منكرش إن في شك دهل جوايا من كلامها فعلا أنا ومحمد من ساعة ما إتجوزنا عمرنا ما إتخناقنا وبيعملي كل اللي أنا عايزاه وبيجبلي هدايا بشكل مستمر مش معنى كدا إني خلاص متأكدة إنه بيخونني بس برضوا من الأزواج اللي بشوفهم حواليا وكل يوم خناق الموضوع فعلا مش مريح بعد ما خلصت قعدتي معاها روحت البيت ومكنش هو لسة رجع من الشغل قعدت على الكنبة وأنا بفكر في كل الكلام اللي سمر قالته وكل المواقف اللي بيني وبين محمد مش قادرة فعلا ألاقي موقف إختلفنا فيه وإتخانقنا زي آي زوجين عادي بعد شوية سمعت صوت الباب بيتفتح ودخل منه محمد كان مبتسم أول ما شافني وبعدين قرب مني وباس راسي وقال
تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
_وحشتيني جدا على فكرة.
بصيتله وإكتفيت بإبتسامة بس ودا على غير عادتي قعد جنبي وطلع من جيبه علبة قطيفة ولما فتحها كان فيها خاتم دهب كنت شيفاه قبل كدا على النت وقولتله إنه عاجبني إتكلم بإبتسامة وقال وهو بيلبسهولي
_جبتلك الخاتم اللي كان عاجبك.
هو كان مستني مني فرحة ولهفة زي كل مرة بس أنا إستقبلت الخاتم بجفاء تام ودا اللي خلاه يستغرب ويسأل
_مالك يا شروق في إي?
إتكلمت بشك وقولت
محمد هو إنت ليه مأجل الخلفة مع إننا مقتدرين فعلا نربي طفل?
إتكلم بإستغراب من كلامي وقال
_ما إنتي عارف إني فاتح حساب في البنك وبحوش فيه على إسم طفلنا اللي هييجي عشان لو حصل آي حاجة لقدر الله يبقى معانا الفلوس ومنخليهوش ناقص آي حاجة.
إتكلمت بإنفعال غريب عليا وقولت
طيب ليه بتجبلي هدايا بشكل

انت في الصفحة 1 من 4 صفحات